Matkailun terveyshyötyjä nauttimassa

Nautiskelen uudenlaisesta matkailun synnyttämästä hyödystä nykyisessä arjessani. Kuvassa näkyvä Miamin hotellimme uima-allas sai aikaan sellaisen onnellisuusreaktion talven raatelemassa kehossani tammikuussa, ettei sitä oikein voi edes sanoin kuvailla. Muutuin henkiseltä olemukseltani merenneidoksi vähintään. Myöhemmin reissulla uimme muuallakin, jopa kolera-altaaksi ristimässämme likaisessa uima-altaassa, mutta autuas tunne senkun vain vahvistui. Nyt olen onnistunut tuotteistamaan sen varastoidun onnenkokemuksen polttoaineeksi reippailulle täällä koti-Suomessa. Olen uinut alle kahdessa viikossa enemmän kuin viimeisinä kahtena vuotena (tai ehkä 10 vuotena) Suomessa yhteensä.



Liityin Forever-kuntoklubille oikeastaan klubin tarjoaman tilavan uima-altaan ja siellä pidettävien vesijumppien houkuttamana. Olen käynyt jo useita kertoja polskimassa ja saavuttanut Floridassa löytämäni merenneito-olotilan siellä altaassa. Kun keskityn katsomaan turkoosin veden sävyjä, voin tuntea stressittömässä olotilassani olevani jälleen kuin lomalla paratiisissa. Uima-allas on myös Crowne Plaza -hotellin vieraiden käytössä, joten siellä kuulee ja näkee usein eri kieliä (no ainakin venäjää) puhuvia henkilöitä kylpytakeissaan. Ja sehän on vain omiaan lisäämään mukavasti kansainvälistä tunnelmaa.

Keksimäni onnellisuudensiirtometodin myötä uimisesta on tullut uusi suosikkini. (Vaikka sana uiminen kuulostaa edelleen korvissani vähän liian urheilulliselta verrattuna siihen tunteeseen, mitä se minulle tällä hetkellä aiheuttaa. Olen vielä prosessissa siihen, että urheilu mieltyisi päässäni nautinnolliseksi sanaksi.) Ennen inhosin uimahalleja ja kastuminen tuntui työläältä prosessilta, uimisen pitkästyttävyydestä puhumattakaan. Mutta nyt olen varsinainen vesieläjä. :) Jälleen kerran yksi rasti matkailun hyötyjen listalle!

Vaikka olen matkailuintoilulakossa, niin sinnikäs kuumeenpoikanen se vaan koko ajan taustalla raksuttaa alitajunnassa, että minne ja millä keinoilla sitä pääsisi taas terveyshyötyjä keräämään.

Ei kommentteja

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!